Lakierowanie samochodu gumą syntetyczną

0
354

Kiedy kolor samochodu już się opatrzy lub lakier nie jest w takiej kondycji, która zadowala właściciela pojazdu można rozważyć nowy kolor. Jednak lakierowanie to dosyć drogi i długotrwały. Jest jednak sposób, żeby zrobić to w kilka godzin i to bardzo niskim kosztem. Chodzi o lakierowanie samochodu gumą syntetyczną.

Co zamiast tradycyjnego lakierowania?

Nowy lakier na samochodzie to najczęściej część naprawy powypadkowej. Zajmuje ona wiele czasu i pochłania spore koszty. Można również pomyśleć o zmianie koloru auta przy pomocy specjalne folii kolorowej. O ile jest to znacznie od tradycyjnego lakierowania to ma całkiem sporo wad. Ponieważ folia po kilku latach staje się krucha i podatna na uszkodzenia, a jej usunięcie nie jest takie proste. Na szczęście jest znakomite rozwiązanie – syntetyczna guma. Nazywana jest również gumą lakierniczą albo płynną.

Zalety gumy syntetycznej

Lakierowanie samochodu gumą syntetyczną to proces, który zajmuje dosłownie kilka godzin. Można wykonywać go, podobnie jak lakierowanie, natryskiem, ale można również użyć pędzla lub zanurzać (mniejsze elementy). Można to zrobić samodzielnie. Guma syntetyczna nie zmienia właściwości lakieru i można ją łatwo zerwać bez żadnych uszkodzeń powierzchni.

Gumowa powłoka jest odporna na wysokie i niskie temperatury (od -40 stopni do 95 stopni). Materiał zabezpiecza oryginalny lakier przed kwasami i solą, a także promieniowanie UV. Zapobiega również powstawaniu drobnych rys i odprysków, ale także pokrywa już istniejące.